Co zrobić, by praca za granicą była bezpieczna?

Wiele osób, które chcą zdobyć dobrze płatne zajęcie decyduje się na wyjazd za granicę. Szukając zatrudnienia w innym kraju należy jednak zwrócić uwagę nie tylko na wysokość zarobków proponowanych przez daną firmę. Najważniejszą kwestią zawsze powinny być względy bezpieczeństwa.

Wybór sprawdzonego pośrednika pracy

Praca za granicą kusi dobrymi zarobkami i możliwością zdobycia nowych doświadczeń w międzynarodowym środowisku. Decydując się na wyjazd do innego kraju, w pierwszej kolejności należy jednak zadbać o swoje bezpieczeństwo. Można to zrobić już na etapie poszukiwania ofert zatrudnienia.

Ogłoszenia o pracę za granicą najłatwiej jest znaleźć w internecie. Niestety w sieci można spotkać wielu oszustów, dlatego do ofert publikowanych na różnego typu portalach należy podchodzić z ostrożnością. Aby zminimalizować ryzyko trafienia na nieuczciwą firmę, która jedynie pozornie oferuje dobre warunki zatrudnienia, warto skorzystać z usług sprawdzonej agencji pracy. Tego typu instytucja powinna cieszyć się dobrą renomą wśród osób, które zdecydowały się na podjęcie z nią współpracy. Chcąc zweryfikować jej uczciwość, warto więc zapoznać się z opiniami na jej temat np. na forach internetowych lub w social mediach. Najważniejsze jednak, aby sprawdzić, czy dany pośrednik działa legalnie. W tym celu należy zapoznać się ze spisem KRAZ, czyli Krajowym Rejestrem Agencji Zatrudnienia. Jeżeli firma figuruje na tej liście – można jej zaufać.

Skorzystanie z usług sprawdzonej agencji pracy przynosi też dodatkowe korzyści. Tego typu przedsiębiorstwa załatwiają kwestie formalne związane z zawarciem umowy, a także zapewniają m.in. ubezpieczenie, przejazd do kraju pobytu oraz zakwaterowanie (lub pomoc w jego zorganizowaniu). Na miejscu oferują też możliwość kontaktu ze swoimi przedstawicielami, do których można zwrócić się z wszelkimi pytaniami i problemami. Takie warunki zwiększają poczucie bezpieczeństwa i pozwalają lepiej zaaklimatyzować się w nowym otoczeniu.

Odpowiednie przygotowanie do wyjazdu

Chcąc poczuć się bezpieczniej w nowym kraju, należy odpowiednio przygotować się do wyjazdu. Przede wszystkim trzeba dopełnić wszystkich formalności, m.in. sprawdzić termin ważności dowodu osobistego lub paszportu, a także zebrać certyfikaty potwierdzające kwalifikacje zawodowe. Warto zrobić kserokopię dokumentu tożsamości oraz zawartej umowy i w razie czego zostawić je komuś bliskiemu.

Najbliższym osobom (np. rodzinie lub przyjaciołom) należy też przekazać adres, pod którym będzie się przebywać za granicą oraz dane pracodawcy, u którego podejmuje się zatrudnienie. Oprócz tego warto ustalić częstotliwość kontaktów z bliskimi – może to nie tylko zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, lecz także zapobiec wrażeniu odosobnienia i samotności.

Wyjeżdżając do pracy za granicą należy zabrać ze sobą telefon z aktywnym roamingiem oraz odpowiednią sumę pieniędzy, które w razie czego będą stanowić zapas „na czarną godzinę”. Warto także spakować rozmówki turystyczne zawierające najważniejsze zwroty w języku, którego używa się w danym państwie.

Poprzedni artykułCo wyróżnia folie termoizolacyjne?
Następny artykułZysk na depozytach overnight. Od czego zależy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj