Jak wygląda zakup bazy danych do działalności marketingowej i sprzedażowej?

Skuteczność akcji sprzedażowych i marketingowych opartych na bazach danych uzależniona jest w dużej mierze od jakości rekordów, w tym ich aktualności, ale też od prawidłowego doboru kryteriów segmentacji. Nie istnieje jedna, uniwersalna baza danych, którą z powodzeniem można byłoby wykorzystać do każdej kampanii. Dlatego zakup bazy danych musi być bardzo dobrze przemyślany.

Baza danych na miarę twoich potrzeb

Konsumencka baza danych to zbiór informacji kontaktowych do osób indywidualnych, zaś biznesowa baza jest źródłem danych firm i instytucji. Planując zakup bazy danych, musisz wiedzieć, do jakiej grupy odbiorców będzie skierowana twoja akcja sprzedażowa lub promocyjna. Dzięki temu łatwiej znajdziesz brokera, który sprzedaje potrzebne ci informacje. Chociaż na rynku działa wiele przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą baz danych, oferta każdej z nich jest nieco inna. Część brokerów zajmuje się wyłącznie sprzedażą baz biznesowych, inni prowadzą szeroko zakrojoną działalność. Obecnie jednym z największych sprzedawców baz danych konsumenckich i B2B jest Panorama Firm z bazą liczącą ponad 3 mln rekordów i na bieżąco aktualizowaną.

Zakup bazy danych to wieloetapowy proces. Jego najważniejszym elementem jest rozmowa z klientem. Ten pierwszy kontakt pozwala nam wspólnie ustalić potrzeby klienta, a na tej podstawie rodzaj danych, jakie powinny znaleźć się w bazie – opowiada ekspert z serwisu panoramadanych.plPrawidłową segmentację nowej bazy umożliwia korzystanie z konkretnych kryteriów. W przypadku baz firm może to być np. branża i wielkość obrotów. Innym ważnym kryterium jest lokalizacja, zwłaszcza w przypadku akcji o zasięgu regionalnym. Właściwe sformułowanie kryteriów pozwala na precyzyjne targetowanie przyszłej kampanii telemarketingowej czy mailingu. Podczas rozmowy trzeba ustalić, w jaki sposób klient ma zamiar wykorzystać bazę i jaki rodzaj licencji będzie dla niego najlepszym rozwiązaniem.

Zakup bazy danych krok po kroku

Po ustaleniu kryteriów, zawartości i wielkości bazy danych oraz rodzaju licencji na jej udostępnianie specjalista przygotowuje wycenę. W przypadku Panoramy Firm wycena jest niezobowiązująca, co oznacza, że klient na tym etapie nie ponosi żadnych kosztów i nie musi akceptować proponowanej umowy. Jeśli klient i konsultant dojdą do porozumienia, podpisywana jest umowa licencyjna na dostęp do bazy danych. W ciągu trzech dni od przesłania zaakceptowanej umowy klient otrzymuje bazę w wybranej wcześniej formie, np. pliku Access, Excel, txt, csv lub protokołu FTP. W ciągu kolejnych pięciu dni klient otrzymuje fakturę z dwutygodniowym terminem płatności.

Jak wygląda zakup bazy danych do działalności marketingowej i sprzedażowej?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here