Sposoby zwiększenia ruchu na stronie firmowej

Samo posiadanie firmowej strony internetowej nie zagwarantuje firmie sukcesu i napływu wielu nowych Klientów. Skuteczność przekazu na stronie www można zauważyć dopiero w momencie, kiedy internauci na nią trafią. Dlatego oprócz wykonania firmowej witryny konieczne jest także podjęcie działań, które mają na celu przekierowanie na tę stronę użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Na czym polega audyt strony internetowej?

Jeżeli strona firmowa nie generuje oczekiwanego ruchu, to w pierwszej kolejności trzeba przeprowadzić jej audyt. Jest to forma analizy, na podstawie której można znaleźć najsłabsze punkty strony. To z kolei umożliwia ich szybką poprawę, co przekłada się na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach. Lepsza widoczność w Google przekłada się na większą liczbę odwiedzin.

Bezpośrednio z audytem związana jest także optymalizacja treści na stronie. W celu uzyskania większego ruchu organicznego konieczne jest dostosowanie treści, aby były one nie tylko przyjazne internautom, ale także wyszukiwarce Google. Kluczem do sukcesu są w tym przypadku merytoryczne treści wzbogacone w odpowiednią ilość słów kluczowych. To pozwala indeksować daną witrynę na określone frazy kluczowe jak na przykład „serwis klimatyzacji” czy „mechanika pojazdowa”. Ważnymi elementami audytu strony jest także optymalizacja nagłówków oraz prawidłowe oznaczenie materiałów graficznych.

Jak pomóc w odnalezieniu strony przez internautów?

Nawet idealnie zoptymalizowana strona nie wygeneruje ruchu, jeżeli internauci nie będą mieli łatwości w jej znalezieniu. Dlatego tak ważne są kanały dotarcia do Klienta. Jak pokazują badania, internauci często rozpoczynają poszukiwania danego produktu, usługi lub firmy na Facebooku. Dlatego też warto publikować adres strony firmowej w mediach społecznościowych. Oczywiście należy obudować to wartościowym contentem, który zachęci internautę do wizyty na stronie.

Bardzo pomocne mogą okazać się działania z zakresu szeroko pojętego content marketingu. Firma, która przekazuje przydatną wiedzę, zyskuje zaufanie potencjalnych Klientów. Dlatego tak ważne jest prowadzenie firmowego bloga oraz publikacja ciekawych artykułów, opracowań czy analiz w zewnętrznych serwisach. Aktualnie bardzo skuteczną formą przekazu są także infografiki (szczególnie w social media) czy chociażby podcasty. Stosowanie konkretnych kanałów komunikacji musi być dostosowane do specyfiki danej branży.

Oprócz ruchu organicznego warto także zainwestować w tzw. ruch płatny. Chodzi oczywiście o linki sponsorowane, czyli Google AdWords oraz płatne kampanie w mediach społecznościowych. Należy pamiętać, że w przypadku płatnych reklam ważne jest prawidłowe określenie grupy odbiorców. Nie chodzi wszakże o to, aby dotrzeć do jak największej liczby osób. Kluczowe jest dotarcie do grupy, która może być zainteresowana danym produktem lub usługą.

Strategia zwiększenia ruchu na stronie wymaga wiedzy, doświadczenia oraz kreatywności. Dlatego dobrym pomysłem jest zatrudnienie do tego zadania fachowców. Na stronie StudioKreacja.pl znajdziecie kompleksową ofertę agencji marketingowej, która specjalizuje się w brandingu, projektowaniu stron i marketingu internetowym.

fot. materiały prasowe

Poprzedni artykułWczesne wykrywanie chorób dzięki programom profilaktycznym oferowanym w ubezpieczeniu zdrowotnym
Następny artykułDobre wiertła do betonu SDS – na co zwracać uwagę przy zakupie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj