Współczesne firmy coraz częściej decydują się na wdrożenie złożonych systemów CRM, które pozwalają usprawnić wiele aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wśród tego typu narzędzi liderem jest platforma Salesforce, za której wdrażanie, utrzymanie i rozwój na polskim rynku odpowiada firma Craftware. Poznaj trzy obszary, w których wdrożenie platformy znacząco pomoże Twojej firmie.
1. Automatyzacja procesów sprzedażowych
Celem nadrzędnym biznesu jest oczywiście skuteczna sprzedaż. Oferta Salesforce dla biznesu jest w tym zakresie bardzo bogata, a uwzględnia między innymi automatyzację procesów sprzedażowych. Handlowcy korzystający z narzędzia Sales Cloud nie muszą skupiać swojej uwagi na rutynowych zadaniach, bo dzięki platformie wykonywane są one automatycznie, dzięki czemu mogą w pełni poświęcić swój czas pracy z klientem. Do atutów tego narzędzia warto doliczyć jeszcze nieograniczoną możliwość dostępu do danych znajdujących się w chmurze i ujednolicenie procesu sprzedażowego.
2. Sprawna obsługa klienta
Utrzymanie klienta jest obecnie 5 razy tańsze niż pozyskanie nowego, dlatego lojalni konsumenci to prawdziwy skarb. Platforma Salesforce ma wiele do zaoferowania również w tym zakresie. Dzięki niej komunikacja z działem serwisowym może odbywać się wieloma kanałami, a jego pracownicy mają łatwy dostęp do historii zgłoszeń klienta, co usprawnia rozwiązywanie problemów. Ważne wsparcie stanowi także baza wiedzy, która ułatwia pracę z klientem.
3. Spersonalizowane kampanie marketingowe
Oferta Salesforce dla biznesu to także rozbudowane narzędzia marketingowe. Na uwagę zasługuje możliwość zarządzania kampaniami reklamowymi w systemie omnichannel bądź multichannel z pozycji jednego panelu. Reklamy mają spersonalizowany charakter, a ich skuteczność jest efektem analizy gromadzonych w systemie CRM danych. Bardzo ważnym udogodnieniem jest tworzenie raportu w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można w dowolnym momencie modyfikować kampanię i w ten sposób optymalizować budżet.
Koronnym dowodem na zasadność wdrożenia platformy Salesforce jest fakt, że przedsiębiorstwa, które się na to zdecydowały w ciągu 5 lat notują średni zwrot z inwestycji na poziomie aż 545%!