Papierowe materiały reklamowe w XXI wieku – za czy przeciw?

Żyjemy w dobie digitalizacji wszystkiego. Spora część naszej rzeczywistości ma wirtualny wymiar. Wiele firm inwestuje w media społecznościowe i marketing internetowy, zapominając o analogowych rozwiązaniach. Chociaż Internet jest dzisiaj powszechnym zjawiskiem, wciąż jest spore grono sceptycznie do niego podchodzących albo wykluczonych z innych powodów. Dlatego nie wolno pomijać w swojej strategii marketingowej papierowych materiałów reklamowych. Na co zwrócić największą uwagę?

Wizytówki

Chociaż wydawać by się mogło, że wizytówki to domena prezesów wielkich firm i tylko na spotkaniach na wysokim szczeblu jest zwyczaj wymiany tymi specyficznymi kartonikami z całą gamą danych biznesowych, sprawa wygląda zupełnie inaczej. Dzisiaj każdy specjalista czy konsultant pracujący bezpośrednio z klientem powinien posiadać taką wizytówkę ze swoim imieniem i nazwiskiem, a także informacjami o pełnionej funkcji i firmie, którą reprezentuje. Buduje to profesjonalny wizerunek samego pracownika, ale i całej firmy. Daje nam bowiem pewność, że współpracujemy z kompetentną osobą reprezentującą markę, która dba o dobre relacje ze wszystkimi.

Ulotki

Wydawać by się mogło, że ulotki to relikt przeszłości, jednak kiedy wyciągamy ze skrzynki pocztowej informację o nowej restauracji czy salonie fryzjerskim w okolicy, istnieje spore prawdopodobieństwo, że następnym razem zdecydujemy się spróbować tych nowości. Ważne, aby w ulotce zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje. Po pierwsze, niech nawiązuje ona graficznie do całej identyfikacji wizualnej marki. Ważne, aby zapadała w pamięć i później kojarzyła się jednoznacznie z naszą działalnością. Po drugie, nie przesadzajmy z ilością informacji, to bowiem może przytłoczyć i zamiast przykuć uwagę, wywołać zgoła odwrotny efekt. Po trzecie wreszcie, dobrze, jeśli ulotka zawiera jakiś rabat przyznawany za jej wykorzystanie. Nic tak dobrze nie oddziałuje na potencjalnego klienta, jak promocja na start!

Reklamy w przestrzeni miejskiej

Zupełnie inaczej oddziałują reklamy w przestrzeni miejskiej. Zwracamy na nie uwagę, zwykle będąc w biegu albo po drodze, kiedy jednak najbardziej skupiamy się na drodze. Dlatego baner czy bilbord na mieście muszą być bardzo zwięzłe i zwracać uwagę zwłaszcza logotypem albo chwytliwym sloganem. Tak, aby przyswojenie całości nie zajęło za dużo czasu, a jednocześnie wpisało się w pamięć. Dobrze, jeśli na takim plakacie znajdzie się pytanie, które zachęca do interakcji z reklamą i rozbudza ciekawość.

Za czy przeciw?

Łatwo zatem zauważyć, że inwestycja w papierowe materiały promocyjne zdecydowanie się opłaca. Odpowiedni balans pomiędzy tym, co w sieci a tym, co papierowe i namacalne jest gwarancją sukcesu sprzedażowego na większą skalę. Inwestując w promocję swojego biznesu, przyczyniamy się do realnego wzrostu zainteresowania marką, a w konsekwencji – większych zysków. Dlatego też na pytanie: za czy przeciw? najlepiej jest odpowiedzieć: za!

Poprzedni artykułJak wygląda zakup bazy danych do działalności marketingowej i sprzedażowej?
Następny artykułDruk plakatów, czyli od reklamy do reklamy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj