Druk plakatów, czyli od reklamy do reklamy

Klasyczna forma reklamy blisko spokrewniona ze sztuką. Co kryje w sobie bogata historia plakatu?

Informacja w przestrzeni publicznej

Pierwsze plakaty pojawiły się już w XVII wieku. Ponoć początkowo pełniły funkcje czysto reklamowe. Z czasem afisze te zaczęły zdobywać zastosowanie w innych obszarach życia. W XX wieku plakaty weszły w bliższy kontakt ze światem sztuki, dzięki czemu zyskały swoje szczególne miejsce w kulturze. Wchodząc w relację z innymi dziedzinami sztuki, np. kinem, plakaty, same w sobie, zdobywają statusy kultowych. Możemy się dzięki nim wyrażać, dlatego są elementem pożądanym i niejednokrotnie kolekcjonerskim. Dzięki swojej powierzchni otworzyły możliwości dla wypowiedzi artystycznej w przestrzeniach publicznych. Współcześnie żaden event, akcja czy reklama nie obejdzie się bez plakatu, który będzie przyciągał atencję odbiorcy. Szczególny walor plakatu stanowi trudność w pominięciu go. Często mijamy je w drodze do sklepu, pracy czy szkoły. Warto zainwestować w tę formę, ponieważ potencjał jest olbrzymi.

Wyceluj w swoje miejsce

Druk plakatów znajduje swoje zastosowanie głównie w przestrzeniach miejskich i użytkowych, z czym związany jest ich rozmiar. Dobry plakat powinien zaintrygować odbiorcę. Kupić dodatkowe sekundy jego uwagi i ukierunkować jego zainteresowanie zgodnie z zamierzeniem autora. Stosunek formy do treści określa się mniej więcej po równo. Często same napisy umieszczone na plakatach już są przetworzone w sposób artystyczny. Stworzenie odpowiedniego projektu jest kwestią kluczową. Źle zaprojektowany plakat może nie tylko nie wzbudzać zainteresowania, ale wręcz drażnić swoją obecnością. Pod rozwagę należy również wziąć miejsce. Jeżeli zależy nam na określonych celach marketingowych, umieśćmy je tam, gdzie potencjalnie mogą znajdować się osoby zainteresowane jego treścią.

Druk plakatów prostszy niż myślisz

Współczesne parki maszynowe pozwalają na druk plakatów na niespotykaną dotąd w historii skalę i to w bardzo krótkim czasie. Samo stworzenie projektu nie wymaga już kontaktu z projektantem lub artystą, ponieważ proste wersje możemy stworzyć sami, za pomocą ogólnodostępnych narzędzi graficznych. Formaty, papier, czy liczne uszlachetnienia druku pozwalają na stworzenie czegoś, co będzie wyróżniało się i budziło zainteresowanie. Za pośrednictwem internetu w łatwy sposób możemy wybrać odpowiedni format plakatu na określonym przez nas papierze, w pożądanej ilości. Niezależnie od tego, czy właśnie organizujemy koncert muzyczny, kampanię marketingową, czy akcję społeczną, plakat zawsze będzie odpowiednim wyborem.

Poprzedni artykułPapierowe materiały reklamowe w XXI wieku – za czy przeciw?
Następny artykułZakładanie spółek – zalety

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj