Odzież dla pracowników – jaką wybrać?

Ubrania robocze są nieodłącznym elementem wszystkich zawodów, które związane są z pracą fizyczną, w trudnych warunkach otoczenia oraz wymagających kontaktu z różnymi substancjami. Tego typu odzież musi być zapewniona przez pracodawcę, a jeśli jest to dodatkowo odzież ochronna, musi ona spełniać normy określone w przepisach BHP. Jak wybrać odpowiedni strój roboczy? Na co zwracać szczególną uwagę?

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Jeśli chodzi o normy prawne można rozróżnić dwa rodzaje odzieży: odzież robocza oraz odzież ochronna. Pierwszy rodzaj to po prostu ubranie do pracy, które nie musi spełniać żadnych wymagań. Ma być wygodne i pozwolić pracownikowi na wykonywanie pracy bez konieczności odczuwania niekorzystnych warunków otoczenia. Z kolei drugi rodzaj musi posiadać konkretne certyfikaty, dzięki którym klient ma potwierdzenie, że odzież jest wykonana w odpowiedni sposób oraz spełnia normy BHP. Każde z zagrożeń wymaga innej odzieży ochronnej, można kupić ubrania chroniące przed substancjami żrącymi, przed hałasem, pyłem albo ogniem.

Praktyczne i wygodne ubrania robocze

Odzież dla pracowników, jak już zostało wspomniane wcześniej, musi być dobraną ze względu na rodzaj pracy jaką wykonują. Jednak innym ważnym aspektem jest komfort pracowników. Wygodne i dobrze dobrane ubrania będą elementem, dzięki któremu pracownicy będą czuli się dobrze i pozwoli to zwiększyć ich wydajność. Odzież nie może krępować ruchów, bardzo ważny jest też dopasowanie pod względem rozmiaru. Jakość powinna być wysoka, tak żeby nawet trudne warunki czy wielokrotnie pranie i czyszczenie nie wpływało negatywnie na wygląd oraz jej funkcje. Warto pomyśleć nad tym, żeby ubrania posiadały praktyczne kieszonki na narzędzia. Na rynku dostępna jest także tak zwana odzież wzmacniana, która jest przeznaczona do ochrony konkretnych partii ciała, np. dłoni czy kolan. Jest to szczególne ważne kiedy wykonuje się pracę w pozycji klęczącej.

Jednocześnie odzież robocza może pełnić funkcję marketingową – wystarczy umieścić na niej logo lub nazwę firmy. W ten sposób z koniecznego dla pracodawcy obowiązku można wyciągnąć dodatkowe korzyści dla przedsiębiorstwa w postaci reklamy.

Pirat – dystrybucja najwyższej jakości ubrań roboczych.

Poprzedni artykułBadania ultradźwiękowe – czym są czemu służą i jak je spożytkować?
Następny artykułProces magazynowania

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj