Podejmując pracę obowiązkiem jest zawarcie pisemnej umowy między pracownikiem a pracodawcą. Jest to w pewien sposób zabezpieczenie przed nieuczciwymi zachowaniami którejś ze stron. Aby nie dać się oszukać i wybrać pracę na odpowiadających nam warunkach należy zapoznać się z tematem mówiącym o tym co powinna zawierać umowa o pracę.
Umowa o pracę – o czym mówi i co musi zawierać?
Umowa o pracę określa w sposób zrozumiały i konkretny rodzaj wykonywaj pracy (tzw.stanowisko), miejsce w którym ta praca ma być wykonywana, wynagrodzenie ze wskazaniem składników, wymiar godzin pracy oraz termin rozpoczęcia. Oprócz wymienionych już informacji, które obowiązkowo musi zawierać umowa o pracę pracodawca jest zobowiązany w ciągu 7 dni od podjęcia współpracy pisemnie przedstawić pracownikowi obowiązującą dobową i tygodniową nornę, częstotliwość wynagrodzenia, jaki termin obowiązuje na wypowiedzenie. Te, jak i inne wartości powinny zostać skrupulatnie przemyślane przez kandydata. Wywiązywanie się i obustronna uczciwość gwarantuje owocną współpracę i zadowolenie. Mając już wiedzę co powinna zawierać umowę o pracę bez obaw można wysyłać swoje CV i starać się o zwiększenie swojego doświadczenia w danej branży. Nie wywiązywanie się z umowy grozi karą. Istotne w pracy jest również odpowiednie podejście, sumienność i rzetelność. Zawarcie umowy o pracy wiąże się z wieloma korzyściami. m.in. dzięki niej masz pewność otrzymania umówionej wypłaty, przysługuje również wynagrodzenie za czas choroby, prawo do płatnego urlopu oraz ograniczona odpowiedzialność za powstałe szkody.
Szkoda tylko że nie każdy pracodawca chce dać umowę o pracę na początku pracy, często ostaje się zlecenie o dzieło, a niestety, umowy śmieciowe nie dają gwarancji dostania ani kredytu ani pewności utrzymania pracy…