Korzyści spotkań biznesowych

Spotkania biznesowe organizuje się zwykle po to, by rozwiązać pewne problemy w firmie lub podjąć w większym gronie ważne decyzje. Szczególnym rodzajem spotkań biznesowych jest networking. Co to takiego i jakie korzyści daje?

Networking – co to takiego?

Networking to stosunkowo młode pojęcie, oznaczające proces wymiany informacji oraz zasobów, a także pielęgnowanie długotrwałych relacji biznesowych, opartych na obustronnych korzyściach. Tradycję organizowania spotkań biznesowych łączących przedsiębiorców z różnych branż kultywuje się w Polsce dopiero od kilkunastu lat. W naszym kraju funkcjonuje już kilka organizacji, których głównym profilem działalności jest organizacja spotkań biznesowych. W dobie pandemii COVID-19 networking jest uprawiany także przez Internet, np. za pomocą konferencji online lub przez portale społecznościowe.

Jakie korzyści daje networking?

Spotkania biznesowe wiążą się dla przedsiębiorcy z wieloma korzyściami. W żadnym wypadku nie jest to stracony czas. Wybierając się na spotkanie networkingowe, warto przygotować sobie wizytownik, a także foldery reklamowe prowadzonej działalności. Dlaczego?

Ponieważ:

  • każde spotkanie networkingowe wiąże się z poznaniem nowych ludzi, specjalistów w swoich branżach, co rodzi wartościowe znajomości na przyszłość – możesz tam znaleźć klienta, kontrahenta, zleceniobiorcę, a nawet partnera biznesowego;
  • spotkanie biznesowe to idealna okazja, by podzielić się wiedzą i doświadczeniem – jeśli masz jakiś problem, posłuchanie opinii innej doświadczonej osoby z pewnością pomoże Ci go rozwiązać;
  • podczas spotkań networkingowych możesz poznać zupełnie nowe technologie i zainspirować się, by wdrożyć innowacyjne rozwiązania. Skoro inne firmy zaryzykowały i dzięki temu zanotowały wzrost sprzedaży, to czemu by nie spróbować na własnym podwórku?
  • networking ma na celu wzbogacenie sieci kontaktów i poleceń – spotkane tam osoby mogą zarekomendować Twoje usługi innym.

Spotkania biznesowe – jak zacząć?

Za pierwszym razem możesz się obawiać spotkań biznesowych. Nie wiesz, czego się spodziewać, boisz się, że jakaś firma wykorzysta Twoje pomysły albo że nie będziesz mieć niczego ciekawego do powiedzenia. Nic bardziej mylnego! Networking służy przede wszystkim współpracy. Gdy już ośmielisz się podjąć z kimś dyskusję, z pewnością spotka Cię miłe zaskoczenie – rozmowa będzie ciekawa, wartościowa i inspirująca.

Networking to skuteczne narzędzie rozwijania biznesu. W szczególności początkujący przedsiębiorcy powinni uczestniczyć w spotkaniach biznesowych. Dzięki temu nie powielą oni błędów swoich poprzedników. Słuchając uważnie doświadczonych osób, osiągniesz o wiele szybciej upragnione cele. Rozszerzysz bazę klientów, poznasz nowe strategie marketingu i sprzedaży, będziesz także wiedzieć, na co uważać. Dodatkowa zaleta to szansa na wartościową przyjaźń – w świecie biznesu, gdzie każdy pracuje pod presją czasu i podejmuje ważne decyzje dla swojej firmy, prawdziwy przyjaciel i jego oparcie to prawdziwy skarb. A taką osobę można poznać na spotkaniach networkingowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here