Kampania SEM kluczem do większej sprzedaży

Kampanie Google AdWords nadal są często wykorzystywane przez wiele agencji. Odpowiednio zaplanowana reklama może bowiem przynieść bardzo duże zyski dla firmy. Oczywiście zwiększenie sprzedaży dzięki Google Ads może zająć nam nieco czasu. Wiele zależy od tego jak wyglądają działania konkurencji oraz oczywiście od tego jaki budżet jesteśmy w stanie przeznaczyć na działania.

Od czego zacząć?

Kiedy już ustalimy dokładny budżet kampanii możemy przejść do planowania. Na początku wyznaczamy cel. Wybór jest dość spory może zależeć nam na rozpoznawalności marki, większej konwersji (na przykład uzupełnienie formularza) i oczywiście na zwiększenie sprzedaży. Cel nie może być zbyt ogólny. Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż, ustalmy o ile ma ona wzrosnąć. Nie zakładajmy od razu zbyt dużych progów. Lepiej zacząć od mniejszych pułapów i sukcesywnie je zwiększać.

Kolejna kwestia to grupa docelowa. Najlepiej określić ją na podstawie danych, które zbieramy przez Google Analytics. Znajdziemy tam mnóstwo informacji na temat użytkowników naszej strony WWW. Pozwoli nam to na stworzenie precyzyjnie dobranej grupy odbiorców. Oczywiście w trakcie trwania kampanii możemy zmieniać odbiorców. Warto na bieżąco sprawdzać wszystkie dane, które znajdziemy w panelu administracyjnym Google Ads.

W zależności od wyszukiwania

Kampanie reklamowe AdWords w dużej mierze opierają się na słowach kluczowych. Jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży, sprawdźmy czego w Sieci mogą szukać nasi potencjalni klienci. Zadbajmy też o to, by użytkownicy mogli znaleźć na naszej stronie dokładnie o, czego akurat potrzebują. Dopasowanie treści, znacznie podniesie także jakość naszych reklam. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, pokazujemy nasze produkty w reklamach. Być może właśnie to pozwoli nam zwiększyć ilość konwersji.

Zachęcenie do działania

Reklama powinna być stworzona tak, by zachęcać do podjęcia działania. Jej treść musi być zachęcająca i przyciągająca wzrok. Zadbajmy o to, by w treści reklamy nie pojawiły się żadne błędy, ponieważ to może odstraszyć klientów. Nie zapominajmy także o dodatniu rozszerzeń. Nie tylko zwiększą one powierzchnię naszego komunikatu, ale także pozwolą dostarczyć klientowi większej ilości informacji.

Kampania SEM kluczem do większej sprzedaży
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here