Certyfikat SSL – dla kogo?

Certyfikat SSL zwiększa bezpieczeństwo w internecie. W dzisiejszych czasach jest to szczególnie ważne, ponieważ coraz więcej internautów dokonuje transakcji przez internet i zostawia swoje dane osobowe w wielu serwisach. Dużo firm już wdrożyło protokół szyfrujący na swoich stronach, dając sygnał użytkownikom, że ich dane są w pełni chronione i bezpieczne.

Skrót SSL pochodzi od angielskiej wyrażenia Secure Socket Layer. Wymyśliła go w 1994 roku firma Netscape. Skrót ten oznacza szyfrowanie danych przesyłanych pomiędzy komputerem użytkownika a serwerem. SSL stał się bardzo popularnym rozwiązaniem, ponieważ jest gwarantem bezpieczeństwa, a do tego jest prosty w instalacji. Protokół szyfrujący jest wybierany przez firmy i instytucje, dla których bezpieczeństwo danych klientów jest sprawą priorytetową.

Jak rozpoznać, czy strona jest chroniona certyfikatem SSL?

Certyfikat SSL ma jeden główny cel – ma gwarantować bezpieczeństwo danych w trakcie ich przysyłania. Wykorzystuje do tego szyfrowanie kluczem AES. Dane przesyłane z użyciem protokołu HTTPS są zabezpieczone protokołem TLC (Transport Layer Security), który zapewnia trójstopniową ochronę.

Aby rozróżnić strony chronione protokołem SSL od niezabezpieczonych, trzeba spojrzeć na pasek w przeglądarce. Adres witryn bez SSL ma prefiks http://, natomiast adres witryn z szyfrowaną komunikacją zaczyna się od https://. Dodatkową informacją o korzystaniu z certyfikatu SSL może być również w pasku adresu kłódeczka oraz nazwa firmy, która wystawiła protokół.

Kto powinien mieć certyfikat SSL?

Zdobycie certyfikatu SSL nie jest trudne. Oferują go najlepsi dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl). Taki protokół zabezpiecza wszelkie informacje, które przepływają pomiędzy komputerem użytkownika a serwerem, na którym działa strona www.

Certyfikat taki powinien być zainstalowany na każdej stronie, gdzie wymagane jest podanie danych internauty, wypełnienie formularza, dokonanie płatności lub rejestracji. Protokół szyfrujący powinny wdrażać sklepy internetowe, serwisy aukcyjne i inne strony, na których dokonywane są płatności przez Internet. Certyfikat SSL jest niezbędny na stronach banków, portalów medycznych, które umożliwiają umawianie wizyt online. Szyfrowanie danych potrzebne jest również w serwisach szkół, uniwersytetów, na stronach urzędowych. Dodatkowo certyfikat SSL powinien być zainstalowany w aplikacjach internetowych wykorzystywanych do obsługi poczty e-mail oraz do profili społecznościowych.

Certyfikat SSL powinien być wdrożony we wszystkich serwisach, gdzie w jakikolwiek sposób wykorzystuje się lub przetwarza dane osobowe użytkowników. Warto dodać, że taki certyfikat pozwala wypełnić przepisy RODO (szyfrowanie danych), co jest dodatkową zaletą SSL.

Poprzedni artykułJak pisać teksty pod pozycjonowanie? Poradnik SEO copywritingu
Następny artykułOferta TV bez przywiązania – jakie paczki tematyczne wybrać dla siebie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj