Czy event marketing to rozwiązanie tylko dla dużych firm? Wyjaśniamy!

Zwykle kojarzymy duże eventy i związane z nimi działania promocyjne tylko z dużymi firmami. Np. koszt wystawienia się na targach gier jest tak wysoki, że wiele firm nie ma szans na doskoczenie do tego poziomu. Jednak rozsądnie prowadzony event marketing jest odpowiedzią na potrzeby tak wielkich marek, jak i drobnych przedsiębiorstw.

Czym jest event marketing?

To jedna z form marketingu oraz sposób nawiązania kontaktu z klientami, które wykorzystują do tego wydarzenia organizowane. Chodzi tu o różnego rodzaju targi, spotkania, pokazy i wiele innych, które są okazją do wystawienia swoich produktów, pokazania swoich usług i zareklamowania swojej firmy. Często odbywają się przy okazji innych wydarzeń miejskich lub w nawiązaniu do festiwali i targów. Jest to więc sposób na promowanie firmy na arenie publicznej, docieranie do szerszego grona odbiorców. Dzięki temu event marketing, przy pomocy takich firm jak AdNext, może być zyskowną promocją.

Jak wykorzystać event marketing w małej firmie?

Czy rzeczywiście jednak są to zabawki dla wielkich graczy? Niekoniecznie. Wystarczy mieć pomysł lub wsparcie i skutecznie wykorzystać niszę, jaką dają takie spotkania. Dodatkowym atutem jest to, że korzystamy z ogólnej estymy dużych firm, które pojawiają się na tego rodzaju spotkaniach, co sprawia, że możemy zabłysnąć. Na małą firmę nikt się nie pokusi, ale zobaczy ją, gdy będzie na spotkaniu, gdzie jest również znana marka. Dlatego nawet nieco zawyżona cena nie musi być w ostateczności źle wydanymi pieniędzmi.

Korzyści z event marketingu dla małych firm

Obok „ogrzania się” w sławie innych i zaciekawienie swoimi produktami, event marketing jest także okazją dla mniejszych firm do nawiązania kontaktów. Są to kontakty tak biznesowe, jak i na linii klient-firma. Bowiem takie miejsca, takie wydarzenia sprzyjają sytuacjom skupionym wokół marketingu bezpośredniego oraz działania pod wpływem chwili. Dlatego nie tylko wielkie firmy mogą zaistnieć na takim evencie, ale także wiele małych przedsiębiorstw może się pokazać, zapełniając niejako niszę po dużym, ale niedostępnym koledze po fachu. Wszystko musi być jednak dobrze zorganizowane, w czym pomóc może np. taka firma jak http://adnext.pl/.

Poprzedni artykułAnalizy i raporty w programie do faktur
Następny artykułSilnik prądu stałego i przemiennego – który wybrać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj