Kampanie promocyjne – animacje

Animacja jest szczególną formą promocji. To nie zwykła reklama, ale interakcja z klientem, której celem jest dokładne przedstawienie danego produktu i zachęcenie do jego kupna. Na czym polega skuteczność tego rozwiązania?

Czym jest animacja sprzedaży?

Aby klient zechciał wydać na jakąś rzecz pieniądze, musi najpierw tej rzeczy zapragnąć. To właśnie główny cel animacji – przekonać potencjalnych nabywców, że warto mieć dany przedmiot albo skorzystać z określonej usługi. Konkretna strategia zależy oczywiście od charakterystyki promowanego produktu, ale zazwyczaj przebiega to według poniższych etapów:

  • pozyskanie uwagi klientów,
  • zaangażowanie ich w działania animacyjne,
  • utrzymanie zainteresowania do zakończenia konwersacji,
  • przekazanie informacji o produkcie,
  • przekonanie do kupna.

Jakie są formy animacji sprzedaży?

Brzmi prosto, ale w praktyce potrzebne są określone umiejętności, by taki proces przeprowadzić z sukcesem od początku do końca. Najczęściej zajmują się tym profesjonalne agencje, jak 4mat.pl, które przygotowują scenariusz animacji i następnie organizują całe wydarzenie.

Wybór towarów jest ogromny, więc chodzi przede wszystkim o to, by się wyróżnić na tle konkurencji. Działania animacyjne to zwykle działania niestandardowe, przykuwające uwagę konsumentów, nawet jeśli nie byli oni wcześniej zainteresowani promowanym towarem. Do najskuteczniejszych działań animacyjnych zalicza się wręczanie próbek, degustacje, demonstrowanie działania promowanych produktów, występy artystyczne, eventy angażujące publiczność (np. konkursy dla dzieci).

Kiedy animacja działa?

O sukcesie tej formy promocji decydują osoby zajmujące się animacją. W wydarzeniu nie chodzi tylko o to, by zaprezentować wybrany produkt, bo to jeszcze nie wywołuje na tyle dużego zainteresowania, by skłonić klienta do zakupu. Zespół prowadzący animację powinien zaangażować klienta w swoje działania, dlatego ważna jest umiejętność nawiązywania kontaktu z obcymi osobami i sprawna komunikacja.

Promotor powinien w ciekawy sposób opowiadać o reklamowanej rzeczy, zwracać uwagę na jej atuty i korzyści z zakupu, zachęcać do skorzystania z oferty promocyjnej, informować o nowościach albo atrakcyjnych rabatach. Warto wybierać działania, które zaskoczą klientów swoją oryginalną formą, co skutecznie zachęci do tego, by bliżej przyjrzeć się animowanemu produktowi.

Poprzedni artykułJak usprawnić pracę magazynu? Poznaj program magazynowy enova365
Następny artykułNa co uważać poszukując pracy w Holandii?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj